Badkamerwinkel.nl

Badkamerwinkel.nl

Een van de grootste sanitair webshops van Nederland.

Badkamerwinkel.nl

Een van de grootste sanitair webshops van Nederland.

Badkamerwinkel.nl

Badkamerwinkel.nl is een Twinkle top 100 gepositioneerde webshop. Wat inhoudt dat het bij de 100 grootste webwinkels van Nederland hoort. Binnen deze groep is Badkamerwinkel.nl in de kleine 6 jaar van haar bestaan naar de 84ste plek gestegen en elk jaar hebben we het gepresteerd om Badkamerwinkel.nl significant hoger te plaatsen dan het jaar daarvoor.

Deze groei wordt gerealiseerd door een gepassioneerd team dat er alles aan doet om de groei en gezelligheid er in te houden. Ikzelf heb iets meer dan 5 jaar bijgedragen in de vorm van marketing. Vanaf het begin ben ik erbij geweest en zodoende zijn er vele projecten langs gekomen en waren de dagelijkse werkzaamheden nooit hetzelfde. Mijn rol is enorm gegroeid en ik ben van multimediale vormgever doorgegroeid naar volwaardige allround marketeer.

Mijn taken bij Badkamerwinkel.nl.

  • Marketingplan schrijven
  • Planning uitwerken / bewaken
  • Budgetering
  • Analyses / evaluaties
  • Projectmanagement
  • Art direction
  • Webdevelopment / optimalisatie
  • Multimediale vormgeving
  • Social media marketing
  • E-mail marketing / automation
  • SEO
  • Copywrite

Web development / optimalisatie

Met een webshop ben je nooit uit ontwikkeld. Zo ook bij Badkamerwinkel.nl niet. Grote stappen hebben we gezet met de optimalisatie van een verscheidenheid van onderwerpen. Van de kleur van de aankoop button tot het perfectioneren van het aankooptraject.

Een wijze les hier is om analyses intern altijd te delen. Op elk niveau is dit van belang voor de juiste beslissing. Voor strategische keuzes,  het schrijven van content of het restylen van pagina’s.
Zo hebben we met analyses in ons achterhoofd een widget ontwikkeld om een toiletset zelf samen te stellen. Dit geeft de klant meer overzicht. Je onderscheidend vermogen zit hem niet altijd in je product maar juist in je communicatie. En dit inzicht heeft ons geholpen! In dit specifieke geval in vorm van meer complete toiletsets die werden aangekocht en minder gerelateerde vragen op klantenservice.


Email marketing en automation

Dankzij een consequente en sterke email marketing hebben we de lijst snel laten groeien tot 80.000 aanmeldingen en tellende. Het altijd blijven doorontwikkelen van de nieuwsbrieven, en het vooruitdenken met oog op meer persoonlijk contact met segmentatie in combinatie met automatisering heeft er voor gezorgd dat de email marketing een significant onderdeel werd van de marketingstrategie. Binnen elke fase van de customer journey kon email of een automatiserings campagne werden ingezet. Een must have voor elke online speler. Een sterk medium voor zowel branding als sales is het gebleken. Zo is het een geweldig instrument voor retentiemarketing in een slow moving markt als de sanitairbranche gebleken.


Google adwords / Social

Op het gebied van zichtbaarheid op onze online kanalen communiceren we op verschillende niveau’s. Niet iedereen staat op het punt om een badkamer of aanverwante te kopen. Maar dit wil niet zeggen dat je ze niet kan omtoveren tot Badkamerwinkel.nl fan. Tegen de tijd dat ze wel op het punt staan iets aan te schaffen op sanitair gebied is badkamerwinkel.nl top of mind. Precies wat je wil!

We zijn tot deze verschillende niveau’s gekomen door veel te testen. Zo is de aankoopfunnel ontstaan die realistisch is voor Badkamerwinkel.nl klanten. Aan de hand van deze funnel hebben we onze online aanwezigheid opgezet. Hierin zijn email en de website natuurlijk een grote rol maar (betaalde) advertenties op social en het gebruik van adwords zorgt er voor dat we de juiste boodschap nog beter op het juiste moment, bij de juiste persoon onder de aandacht kunnen brengen.

Zo heeft de strategische aanpak van onze remarketing campagnes een enorm groei in omzet getoond. Gebaseerd op het feit dat merendeel van de bezoekers niet bij hun eerste bezoek een aankoop doet.


Lokale evenementen

Badkamerwinkel.nl voert campagnes op nationaal en lokaal niveau. Op nationaal niveau zie je badkamerwinkel.nl terugkomen op media zoals TV en radio.

Op lokaal niveau is de focus meer gericht op de fysieke winkels en traffic naar deze winkels genereren. naast extra aandacht online binnen de  geografische gebieden van elke winkel, zijn we ook aanwezig in de belevingswereld van de bewoners. Dit gebeurd door advertenties in lokale bladen of abri’s met speciale aanbiedingen.

Echter creëert niks zoveel betrokkenheid als de evenementen die we organiseren in onze winkels. Deze evenementen worden van A tot Z intern bedacht en uitgewerkt. Daarbij is het altijd leuk en leerzaam om bij het evenement aanwezig te zijn!

Blijf je met vragen achter?