KindVak

KindVak

Hét vakevenement voor professionals in PO, Kinderopvang en Jeugdzorg.

KindVak

Hét vakevenement voor professionals in PO, Kinderopvang en Jeugdzorg.

Kindvak

KindVak is twintig jaar geleden begonnen als beurs voor de branches basisonderwijs, kinderopvang en jeugdzorg. de grootste drijfveer was het ontwikkelen en ondersteunen van de behoefte van het kind door de professionals de juiste informatie en diensten te bieden.

Sinds 2014 is KindVak weer actief met een beurs om het jaar en tussentijdse communicatie via digitale media. Hiervoor maken ze intensief gebruik van de eigen website, een digitaal magazine, digitale nieuwsbrieven en social media.

De ambitie is in de twintig jaar onveranderd gebleven. De manier waarop ze deze nastreeft is wel drastisch veranderd en blijft nog aan verandering onderhevig. Om deze reden is er dan ook contact gelegd met KODW.NL om hier ondersteuning in te bieden.

Inmiddels werken we al enige jaren samen en wordt deze samenwerking alleen maar intenser door steeds grotere behoefte om de online aanwezigheid professioneler neer te zetten en uit te bouwen.

KODW.NL faciliteert KindVak op de volgende gebieden op strategisch niveau als ook uitvoerend:

  • Marketingplan schrijven
  • Planning uitwerken / bewaken
  • Budgetering
  • Analyses / evaluaties
  • Projectmanagement
  • Art direction
  • Webdevelopment / optimalisatie
  • Grafische / DTP werkzaamheden
  • Social media marketing
  • E-mail marketing / automation
  • SEO
  • SEA

Digitaal magazine

KindVak kwam bij KODW.NL met de vraag om een digitaal magazine te ontwikkelen. Een geweldig leuk en interessant project. Na een opstartfase waarin het magazine en zijn content werden afgestemd voor een langer termijn project zijn we van start gegaan. Inmiddels zijn we 4 jaar verder en zijn er 20 magazines en tellende opgezet.

Je zou misschien denken dat het saai gaat worden. Maar dat is helemaal niet het geval. Een dergelijk project wordt je  kindje en die wil je zo goed mogelijk laten groeien.

Natuurlijk moet er ook altijd kritisch gekeken worden naar het geheel en kwam ik met een advies om de marketing breder op te pakken en de content die is ontwikkeld voor de magazines in te zetten op een breder schaal om zo naast de beurs ook de website van KindVak een prominentere rol te geven binnen deze branches als het gaat om kennisplatform.

redactioneel team
4
Magazines
20
lezers
31235
views
98208

E-mailmarketing

KindVak kwam naast het magazine ook met de uitdaging om een 20 jaar oude database aan contacten 21ste eeuw proof te maken. Met de komst van de AVG/GPRS wet was dit ook noodzakelijk. Daarnaast moest het tij gekeerd worden, aangezien de lijst aan het krimpen was.

De eerste stap was de migratie van de data naar Mailchimp. Vervolgens moest de lijst opgeschoond worden. Na deze stappen was de lijst, logischerwijze, aardig gekrompen. Niks onverwacht. Maar nooit leuk.
Het grote voordeel was nu wel dat de cijfers positiever waren. De CTR viel hoger uit en is ook nooit meer gezakt. Het nieuwe CRM systeem is gelijk aan de website gekoppeld en met implementaties van formulieren is het een organisch bestand geworden dat in plaats van krimpt is gaan groeien.

Nieuwsgierig geworden?